Cennik TAXI Kraków BIP uchwały uchwała Urząd miasta Krakson TAXI Kraków

Odrobiłem pracę domową i znalazłem odpowiednie ustawy dotyczące Cennika TAXI w Krakowie. Sprawa wygląda w Polsce tak, że poszczególne ceny ustala Urząd miasta dla poszczególnego miasta. Cennik TAXI Kraków, był zmieniany kilkukrotnie, jednak sprawa wygląda tak, że od wielu lat nie ma nowej aktualizacji, a owe aktualizacje nie wychodzą systematycznie.

Ostatnią ustawą, która reguluje ceny TAXI w Krakowie jest ustawa z 2009 roku NR LXXVI/977/09

Cennik TAXI Kraków

Zmiany w Cenniku TAXI w Krakowie dokonywały się w następujących latach:

  1. 1997 – UCHWAŁA NR XCI/877/97
  2. 2000 – UCHWAŁA NR XLVIII/376/00
  3. 2001 – UCHWAŁA NR LXXVIII/674/01
  4. 2009 – UCHWAŁA NR LXXVI/977/09

Daty jasno wskazują na brak stosownej aktualizacji i brak systematyczności. To już 11 lat od ostatniej aktualizacji. A w latach 1997 do 2009 (12 lat) dokonana była czterokrotnie. W tym trzykrotnie na przestrzeni 4 lat.

Nie odkryje Ameryki jeśli powiem wam, że przez 11 lat ceny wszystkiego podniosły się drastycznie. Wszystkiego, ale nie Cennika TAXI w Krakowie. Pragnę wskazać, że w Katowicach stawka za 1 kilometr wynosi 3 złote.

Uchwały w Krakowie określają ceny maksymalne. Obecnie obowiązująca ustawa blokuje ceny maksymalne na następującym poziomie:

1.Ustala się następujące ceny urzędowe o charakterze maksymalnym za przewozy taksówkami osobowymi w granicach administracyjnych Gminy Miejskiej Kraków, przyjętych jako taryfowa “strefa I”:

1/ opłata początkowa za wynajęcie taksówki i przejazd pierwszego odcinka – 7,00 zł 2/ taryfa I (opłata za przejazd 1 km w dni powszednie w godz. 6:00-22:00) – 2,80 zł 3/ taryfa 2 (opłata za przejazd 1 km w godz. 22:00-6:00 oraz w niedzielę i święta) –

4,20 zł
4/ opłata za jedną godzinę postoju – 38,00 zł

2. Ustala się następujące ceny urzędowe o charakterze maksymalnym za przewozy taksówkami osobowymi w granicach administracyjnych Gminy Miejskiej Kraków, przyjętych jako taryfowa “strefa II” :

1/ opłata początkowa za wynajęcie taksówki i przejazd pierwszego odcinka – 7,00 zł

2/ taryfa 3 (opłata za przejazd 1 km w dni powszednie w godz. 6:00-22:00) – 5,60 zł

3/ taryfa 4 (opłata za przejazd 1 km w godz. 22:00-6:00 oraz w niedzielę i święta) – 8,40 zł

4/ opłata za jedną godzinę postoju – 38,00 zł

Dodatkowo pragnę podkreślić, że przy tworzeniu nowej ustawy niezbędnym jest ustanowienie cen minimalnych, by nie dochodziło do konkurencji dumpingowej.

#Krakson TAXI #Kraków

Cennik TAXI Kraków – BIP, uchwały, Urząd miasta

Strefa TAXI Kraków Strefy TAXI w Krakowie mapa Krakson TAXI Kraków Google maps mapa google

Strefa TAXI Kraków – strefy TAXI w Krakowie

Strefę TAXI w Krakowie reguluje Załącznik do uchwały Nr LXXVI/977/09 o następującej treści (uwaga skomplikowane) Strefa TAXI Kraków – strefy TAXI w Krakowie:

Przebieg granicy I strefy taryfowej

Od autostradowego Węzła Wielickiego w kierunku zachodnim obwodnica autostradowa do skrzyżowania z ul. Działowskiego, dalej w kierunku północnym ul. Działowskiego do skrzyżowania z ul. Spacerową, następnie w kierunku północno- zachodnim ul. Spacerowa do skrzyżowania ulic:Babińskiego i Baczyńskiego, dalej w kierunku wschodnim ul. Babińskiego do skrzyżowania z ul.Bunscha, dalej ul. Bunscha do skrzyżowania ulic: Czerwone Maki i Bobrzyńskiego, w tym miejscu w kierunku północnym linia prosta do początku ul. Jemiołowej, następnie ul. Jemiołowa do skrzyżowania z ul. Tyniecką, dalej ul. Widłakowa północnego narożnika akwenu wodnego do rzeki Wisły, w tym miejscu w kierunku północnym linia prosta przecinająca rzekę Wisłę do ul. Rybnej, dalej w kierunku północnym ul. Rybna do skrzyżowania z ul. Księcia Józefa, dalej w kierunku zachodnim ul. Księcia Józefa do skrzyżowania z ul. Jodłową, następnie ulice: Jodłowa i Starowolska do skrzyżowania ulic: Leśna i 28 Lipca 1943 r., dalej ul. Leśną do skrzyżowania z ul. Jeleniową, dalej ul. Jeleniowa i al. Modrzewiowa do skrzyżowania z al. Kasztanową, dalej w kierunku zachodnim al. Kasztanowa i ul. Chełmska do skrzyżowania ulic: Olszanicka, Chełmska i Podłużna, następnie w kierunku północnym ulice: Podłużna i Zakliki z Mydlnik do przejazdu kolejowego, dalej w kierunku wschodnim linia kolejowa Port Lotniczy Balice-Kraków do skrzyżowania z ul. Zielony Most, dalej w kierunku północnym ul. Zielony Most i w kierunku północno-zachodnim ul. Tetmajera do skrzyżowania z ul. Truszkowskiego, następnie ul. Truszkowskiego do skrzyżowania z ul. Pasternik, dalej w kierunku północno-zachodnim ul. Pasternik do narożnika ogrodzenia cmentarza NaPasterniku, następnie zachodnie ogrodzenie cmentarza do ul.Na Polach, dalej w kierunku południowo-wschodnim ul. Na Polach do skrzyżowania ul. Ojcowską, dalej w kierunku północnym ul. Ojcowska do skrzyżowania z ul. Chełmońskiego, następnie ul. Chełmońskiego do skrzyżowania z ul. Piaskową, dalej ulice: Piaskowa i Stelmachów do torów kolejowych, następnie w kierunku wschodnim linia obwodnicy kolejowej Katowice-Warszawa do rzeki Bialuchy (Prądnik), dalej w kierunku północnym rzeka Białucha do ul. Zielone Wzgórze, dalej w kierunku wschodnim ulice: Zielone Wzgórze, Witkowicka i Węgrzecka do ul. Powstańców, dalej w kierunku wschodnim ul. Powstańców do skrzyżowania ulic: Mistrzejowicka i Morcinka, następnie w kierunku południowo-wschodnim linia kolejowa Kraków-Niepołomice do skrzyżowania z ul. Petöfiego, dalej w kierunku północno-wschodnich ul. Petöfiego do skrzyżowania z ul. Kantorowicką, dalej w kierunku południowo-wschodnim ul. Kantorowicka do narożnika cmentarza Grębałowskiego, następnie wschodnie ogrodzenie cmentarza do ul Darwina, dalej w kierunku zachodnim ul. Darwina do skrzyżowania z ul. Blokową, dalej ul. Blokowa do skrzyżowania z ul. Mrozową, dalej w kierunku południowo-zachodnim ul. Mrozowa do skrzyżowania z ul. Ujastek, następnie al. Solidarności do skrzyżowania z ul. Ujastek Mogilski, dalej ulice: Ujastek Mogilski iIgołomska do skrzyżowania z ul. Kępską, dalej ul. Kępska do skrzyżowania z ul Powiatową, dalej w kierunku południowym ulice: Powiatowa i Na Niwach do skrzyżowania z ul. Giedroycia, dalej w kierunku południowym ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Longinusa Podbipięty, następnie w kierunku zachodnim ul. Longinusa Podbipięty do skrzyżowania z ul. Klasztorną, dalej most Wandy i w kierunku zachodnim rzeka Wisła do zakola na wysokości Fortu Lasówka, dalej w kierunku południowo-zachodnim ul. Golikówka do skrzyżowania ulic: Lipska i Surzyckiego, dalej ul. Mierzeja Wiślana do skrzyżowania z ul. Bagrową, dalej w kierunku południowym ul. Bagrowa do magistrali kolejowej, następnie w kierunku południowo-wschodnim linia kolejowa Kraków-Wieliczka do rzeki Malinówki, dalej w kierunku zachodnim rzeka Malinówka do autostradowego Węzła Wielickiego.

II Strefa jest za tymi granicami

Niezwykła pomocą do owej legendy stref TAXI w Krakowie jest wspaniała kserówka z UM.

Strefa TAXI Kraków Strefy TAXI w Krakowie mapa Krakson TAXI Kraków

Strefa TAXI Kraków Strefy TAXI w Krakowie mapa Krakson TAXI Kraków

 

Dla ułatwienia zamieszczam coś bardziej przejrzystego:

 

 

Strefa TAXI Kraków Strefy TAXI w Krakowie mapa Krakson TAXI Kraków Google maps mapa google

Strefa TAXI Kraków Strefy TAXI w Krakowie mapa Krakson TAXI Kraków Google maps mapa google

 

Słuchajcie jeśli chodzi o nowe samochody i czym się jeździ u Kraksona to sprawa jest mega otwarta, bo wszystko jest do dogadania. Możemy wsiąść naprawdę różne bryki, markę, która Ci pasuje i nie musi być to Toyota.

Jakoś się dogadamy

Wszystko jest do dogadania, ale chcesz szczegółów, bo takie gadanie u dupie Marynie jest C***a warte. Kawała na ławę. Mogę załatwić bryki, których koszt wynajmu jest w granicach 500 złotych tygodniowo, bo to daje możliwość funkcjonowania mechanizmu zarobkowego.

W tych pieniądzach są dostępne:

  • Skoda fabia kombi (mój faworyt)
  • Toyota auris
  • Fiat tipo
  • Starsze Toyoty Prius
  • Inne budżetowe auto, które da Ci możliwość większego zarobku

Coś o Skodzie. Dlaczego? Czujesz asfalt, naprawdę czuć go pod stopami. Bardzo dobre audio, które jest przemasterowane. Ergonomia kokpitu. Biegi chodzą tak lekko, że jest to nieporozumienie i zaraz rozjebiesz skrzynie biegów. To auto ma mega właściwości jezdne, a Fabia ma bardzo długie tradycje rajdowe.  To auto się prezentuje, chyba, że nie Twój gust. Ma taki bagażnik, że zawiniesz rodzinie z Indii z lotniska z kilkoma kuframi z jedzeniem. Czy jest szybkie? Nie jest. Chyba, że siedzisz na obrotach 4 tys w górę. Daje radę. W standardzie ma wypasioną opcję. Ogranicznik prędkości – mega przydatny na teren zabudowany i podwójny gaz by zaraz go zwolnić. Nie chcesz mandatów i punktów?

O co kaman, przemasterowane audio? Słuchaj źle zrobione kawałki nie polecą dobrze na skodzie, a stopę słychać tam jak na koncercie. Choć ma equalizer to nieraz trzeba zjechać bass do minimum, bo jest zatrzęsienie. Ma podwójny EQ. Coś jak wbudowany Izotope. Jeśli wiesz o co kaman.

Nie zbiera się, chyba, że strzelisz ze sprzęgła i wejdziesz na obroty przez ruszeniem i zawija asfalt. Leciutko chodzi ręczny – bajka. Słaby ABS – nie licz na niego. Jest bardzo zwrotne. Posiada wysokie zawieszenie – nie uszkodzisz spojlerków wbijając się na krawężniki, a w TAXI to jest norma.

Są pewne aspekty Skody, które odkryjesz sam…

#Krakson #TAXI #Kraków

Nowe samochody – jakie bryki ma Krakson?