Dzisiaj pragnę przedstawić savoir-vivre TAXI . Dobre maniery to podstawa. Każdemu przyda się trochę ogłady. Czyli garść dobrych rad dla taksówkarzy:
- Klient to nasz Pan – zawsze mów klientowi per “Pan” nawet, gdy jest młodszy od Ciebie. Na jego wyraźne życzenie mów mu na “Ty”
- Zawsze czekaj na klienta – wyjście z domu zabiera zwykle bliżej nieokreślony czas
- Zadzwoń do klienta – jeśli się długo nie pojawia
- Nie dzwoń do klienta – o godzinach w których nie wypada
- Pomóż klientowi – pomoc z bagażami to nasza powinność
- Klient to nie worek ziemniaków – prowadź dostojnie
- Dbaj o pieniądze do wydawania reszty – kasa musi grać
- Zamykaj szyby – zapytaj klienta czy mu przypadkiem nie wieje
- Otwieraj szyby – jeśli jest parno – zapytaj o to
- Dbaj o zapach w aucie – jeśli nic nie czujesz to znaczy, że jesteś przesiąknięty zapachem
- Kontroluj głośność radia – jeśli wdajesz się w rozmowę z klientem – przycisz radio
- Milcz – jeśli klient nie przejawia chęci rozmowy
- Zagajaj – niektórzy są nieśmiali, a chcą porozmawiać – musisz to wyczuć
- Nie patrz w lusterko – nie obcinaj pasażerów patrząc w środkowe lusterko
- Nie komentuj drogi – sam z siebie
- Kontroluj temperaturę – jeśli jest Ci komfortowo, a wsiądzie 3 osoby zaraz będzie gorąco
- Ochładzaj atmosferę – gdy na drodze dojdzie do podwyższenia adrenaliny. Schłódź atmosferę
- Używaj zwrotów grzecznościowych
- Przemywaj szyby spryskiwaczem – musi być widoczność
- Auto powinno być w miarę czyste – o nie klapa jest brudna
- Trzymaj się prawego pasa – wyprzedaj raczej z konieczności
- Pozwól mu odpłynąć – czasem klient chce się zająć swoimi sprawami
- Przerwa na papierosa – niektórzy muszą zapalić – zatrzymaj się
- Unikaj wjeżdżania za szlabany – to niewłaściwa nauka
- Zawołaj klienta – czasem stoi na rogu zdezorientowany czy to jego taksówka
- Niezwłocznie odjedz – nie pozostawaj zbyt długo w miejscu wysadzenia klienta
- Nie zmieniaj reklam w radio na wariata – czasem ktoś chce je posłuchać
- Nie zakłócaj – klienci czasem chcą porozmawiać tylko ze sobą
- Staraj się być jego przyjacielem – tak jak byś jechał z przyjaciółmi
- Wczuj się – tak jak byś wiózł panicza Batmana
- Używaj stosownie klaksonu – nie komentując dlaczego
#Krakson #TAXI #Kraków
Savoir-vivre TAXI