Savoir-vivre TAXI

Savoir-vivre TAXI Krakson TAXI Kraków

Dzisiaj pragnę przedstawić savoir-vivre TAXI . Dobre maniery to podstawa. Każdemu przyda się trochę ogłady. Czyli garść dobrych rad dla taksówkarzy:

  • Klient to nasz Pan – zawsze mów klientowi per “Pan” nawet, gdy jest młodszy od Ciebie. Na jego wyraźne życzenie mów mu na “Ty”
  • Zawsze czekaj na klienta – wyjście z domu zabiera zwykle bliżej nieokreślony czas
  • Zadzwoń do klienta – jeśli się długo nie pojawia
  • Nie dzwoń do klienta – o godzinach w których nie wypada
  • Pomóż klientowi – pomoc z bagażami to nasza powinność
  • Klient to nie worek ziemniaków – prowadź dostojnie
  • Dbaj o pieniądze do wydawania reszty – kasa musi grać
  • Zamykaj szyby – zapytaj klienta czy mu przypadkiem nie wieje
  • Otwieraj szyby – jeśli jest parno – zapytaj o to
  • Dbaj o zapach w aucie – jeśli nic nie czujesz to znaczy, że jesteś przesiąknięty zapachem
  • Kontroluj głośność radia – jeśli wdajesz się w rozmowę z klientem – przycisz radio
  • Milcz – jeśli klient nie przejawia chęci rozmowy
  • Zagajaj – niektórzy są nieśmiali, a chcą porozmawiać – musisz to wyczuć
  • Nie patrz w lusterko – nie obcinaj pasażerów patrząc w środkowe lusterko
  • Nie komentuj drogi – sam z siebie
  • Kontroluj temperaturę – jeśli jest Ci komfortowo, a wsiądzie 3 osoby zaraz będzie gorąco
  • Ochładzaj atmosferę – gdy na drodze dojdzie do podwyższenia adrenaliny. Schłódź atmosferę
  • Używaj zwrotów grzecznościowych
  • Przemywaj szyby spryskiwaczem – musi być widoczność
  • Auto powinno być w miarę czyste – o nie klapa jest brudna
  • Trzymaj się prawego pasa – wyprzedaj raczej z konieczności
  • Pozwól mu odpłynąć – czasem klient chce się zająć swoimi sprawami
  • Przerwa na papierosa – niektórzy muszą zapalić – zatrzymaj się
  • Unikaj wjeżdżania za szlabany – to niewłaściwa nauka
  • Zawołaj klienta – czasem stoi na rogu zdezorientowany czy to jego taksówka
  • Niezwłocznie odjedz – nie pozostawaj zbyt długo w miejscu wysadzenia klienta
  • Nie zmieniaj reklam w radio na wariata – czasem ktoś chce je posłuchać
  • Nie zakłócaj – klienci czasem chcą porozmawiać tylko ze sobą
  • Staraj się być jego przyjacielem – tak jak byś jechał z przyjaciółmi
  • Wczuj się – tak jak byś wiózł panicza Batmana
  • Używaj stosownie klaksonu – nie komentując dlaczego

#Krakson #TAXI #Kraków

Savoir-vivre TAXI

Share
This