Stara prawda mówi, że gdy środa minie tydzień zginie. Wiele starych prawd jest niepodważalna z kilkoma wyjątkami lub rozszerzeniem, popatrzeniem z innej perspektywy, często odwrotnej, ale nie o tym.
Minęła środa, tydzień leci, każdy dzień zbliża mnie do bycia entreprenaurcerem, tak trudne słowo. Przedsiębiorcą. Prawdziwym. Nie samozatrudnionym szefem – pracownikiem. Uczyni mnie nim mój pierwszy pracownik.
Będzie to niesamowicie ciekawa mistycznie sprawa. Jestem go/jej bardzo ciekaw. Kim będzie i jak długo będzie płynął ze mną okrętem i czy zostanie moją prawą ręką.
Czas pokaże
Nie chce być w gorącej wodzie kompany. Despacito. Jest jeszcze wiele do zrobienia, by zapiąć wszystko na ostatni guzik. Nie spieszę się. Chcę dać miastu Kraków nowa korporację TAXI, która działa sprawnie i wszystko jest tak jak ma być. Nie wjeżdżam z wielkim kapitałem ale z szczerymi chęciami.
Pewnym aspektem korporacji TAXI jest tak, że zarobione pieniądze inwestuje się wciąż w coraz lepsze auta. Żebyście się mogli wozić lepszymi furami. No tak, ale Krakowscy taksówkarze mają stare auta. Tak, ale oni działają solo pod egidą zleceń. To inna bajka, inny system.
Nowi, pokazali, że da się jeździć nowymi autami i jeszcze zarabiać, to daje do myślenia ile elita, właściciele TAXI w Krakowie kiszą mamony.
Korporacja to firma, która zatrudnia 100 pracowników. Te klasyczne polskie korporacje nie zatrudniają nikogo poza dyspozytornią, nie wiem czy mogą się nazywać korporacjami choć to tradycyjne. Krakson wymierza politykę zatrudniania kierowców.
Uważam, że władzą miasta Kraków i klientom powinno zależeć, aby móc jeździć w miarę nowymi, komfortowymi, sprawnymi i ekologicznymi pojazdami. Musimy odpowiednio zarabiać, abyście mogli jeździć Mercedesem. Tak to wygląda.
Cały system TAXI w Polsce wymaga znacznie większej metamorfozy niż jest to przewidziane w ustawie. Co sprowadza się oczywiście do zbyt niskim cen za usługę TAXI. Bo koszty prowadzenia tej działalności są ogromne i na sam ZUS – wolny strzelec musi pracować naprawdę dużo, wiele dni.
Tu wstaw to powiedzenie o ustawie.
Wszędzie gdzie idę każdy urzędnik, czy inny z firm współpracujących z branża TAXI, mówi coś w stylu, zależy do jakiej korporacji dołączysz. Dołączysz do korporacji. Nie dopuszczają takiej myśli, że ktoś wogóle jest w stanie być wolnym strzelcem czy założyć swoją korporację TAXI…
To jest bardzo wygodne, radio TAXI dyspozytorskie, na zasadzie, damy Ci więcej zleceń niż płacisz za nie. Ale wszystko inne to nie nasz problem, czy zarobisz cokolwiek ponad to. Czy cokolwiek, nic nas nie obchodzi. To nie nasz interes. To nie nasz biznes.
#Krakson #TAXI #Kraków
Środa minie tydzień zginie